Samenwerken met Human Care? – Lees nu de ervaring van woon-zorgcentrum Groot Hoogwaak in Noordwijk!

“Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met Human Care. Vooral door het prettige contact, het duidelijke advies en de goede prijs/kwaliteitverhouding!”

Groot Hoogwaak is een zelfstandige zorgorganisatie in Noordwijk bestaande uit twee stichtingen: stichting Zorg en Welzijn en Woonstichting. Zij zijn er voor iedereen die steun vraagt bij het ouder worden. Groot Hoogwaak liep tegen een probleem aan. Een probleem wat volgens ons bij veel meer zorgorganisaties voorkomt. Er zijn wel hulpmiddelen aanwezig in de instelling, maar niet voldoende voor iedere afdeling en alles staat verspreid.

Dit is voor het zorgpersoneel erg onoverzichtelijk en niet praktisch wanneer iemand snel geholpen moet worden. Groot Hoogwaak heeft de keuze gemaakt om ervoor te zorgen dat iedere afdeling de juiste hulpmiddelen tot zijn beschikking heeft. Zodat iedere zorgverlener bewoners op de juiste manier kan helpen, zonder daar zelf belast mee te worden. Lees in dit artikel hoe zij dat aangepakt hebben.

Op zoek naar de gewenste hulpmiddelen

Er waren dus wel enige hulpmiddelen in huis, maar niet voldoende voor iedere afdeling. Ook was er bij het personeel behoefte aan nieuwe hulpmiddelen. De zoektocht naar voldoende nieuwe hulpmiddelen begon voor Groot Hoogwaak met het opmaken van de nulmeting en het inventariseren van de behoeften van het zorgpersoneel. Met deze lijst ging managementassistent Linda aan de slag. Na overleg met haar teammanager was het aan haar de taak om binnen het beschikbare budget de gevraagde hulpmiddelen aan te schaffen.

Met de inventarisatielijst en de wensen van het personeel ging Linda op zoek naar de hulpmiddelen op het internet. Op zoek naar het juiste hulpmiddel, voor een mooie prijs. De wensen van het personeel waren duidelijk en daardoor kwam Linda tijdens haar online zoektocht al snel op de website van Human Care terecht. Dit was een goede zet, want daarna ging het allemaal voorspoedig!

Prettig en snel contact

Linda werd al snel aan een accountmanager van Human Care gekoppeld. Zoals Linda gewend was vroeg zij enkele offertes van losse producten aan. Dat waren de producten waar de grootste behoefte lag vanuit het personeel. Al gauw had de accountmanager door dat het niet om één of twee hulpmiddelen ging, maar dat er een grotere vraag was vanuit de organisatie. Daarom nam hij direct contact op met Linda. Zodat hij Groot Hoogwaak op een goede manier kon adviseren.

Door deze grotere afname kon er namelijk een mooie aanbieding opgemaakt worden. Dat was ook voor Linda prettig, zo kon zij goed binnen het beschikbare budget blijven. Bovendien is het natuurlijk een stuk eenvoudiger om de hulpmiddelen bij één leverancier te kopen. Dat is dan ook het voordeel van samenwerken met Human Care, zij hebben alles onder één dak. Bovendien heeft de klant bij Human Care contact met één contactpersoon, die de organisatie op de beste manier adviseert. Dit  snelle contact met deze contactpersoon ervaarde Linda dan ook als erg prettig.

Duidelijk advies

Binnen de aanbieding van Human Care zaten een aantal nieuwe producten, waardoor niet alle details goed bekend waren voor Linda. Hierin denkt Human Care graag mee met de klant. De accountmanager gaf Linda een duidelijk overzicht met de verschillen tussen de diverse hulpmiddelen op een rij. Samen met zijn telefonische advies gaf dit voor Linda de doorslag. Zij had voldoende informatie om aan het zorgpersoneel voor te leggen. Zij moeten immers dagelijks met de hulpmiddelen werken. Zo kon Groot Hoogwaak een goede keuze maken over welke hulpmiddelen zij exact wilden aanschaffen.

“Fijn dat er zo goed met je wordt meegedacht. Human Care heeft de juiste kennis in huis om mij goed te adviseren.”

Bij het leveren van de nieuwe hulpmiddelen biedt Human Care als service ook een uitleg voor het personeel aan. Voor Groot Hoogwaak was dit niet noodzakelijk, maar voor veel zorgorganisaties is dit zeker een meerwaarde.

Goede kwaliteit hulpmiddelen

Ondertussen werkt het personeel al bijna een half jaar met de nieuwe producten. Iedere etage heeft zijn eigen hulpmiddelen. Op die manier is het juiste hulpmiddel altijd beschikbaar en hoeft er niet zo veel gesleept te worden. Dit geeft het personeel ook meer tijd voor de verzorging van de bewoners.

De ervaring van het personeel met de producten is goed. De liften zijn erg prettig in gebruik, daardoor ontstaan er minder irritaties tijdens het werk. Over de seBastian II actieve tillift is het personeel heel tevreden. Maar met de Diana II Comfort 4ESB passieve tillift zijn ze enorm tevreden!

De Diana II Comfort 4ESB is een toplift, hij is compact, wendbaar en hij kan erg snel omhoog!

De tilliften worden slechts bij een aantal bewoners gebruikt. Maar juist doordat de zorg steeds zwaarder wordt is het gebruik van de liften erg belangrijk. Zeker het gebruik van de passieve tilliften wordt als prettig ervaren. Het ontlast het personeel, alleen daarom al zijn de hulpmiddelen een waardevolle toevoeging voor Groot Hoogwaak. Dat de producten goed zijn is namelijk belangrijk, het personeel moet fijn kunnen werken. Bovendien zijn ook de bewoners tevreden met de nieuwe hulpmiddelen.

“Met de producten van Human Care wordt ons personeel ontlast. Dankzij de goede prijsverhouding konden wij voor alle afdelingen de juiste hulpmiddelen aanschaffen. In combinatie met de kwaliteit van de producten, onze tevreden bewoners en het prettige contact zijn wij erg tevreden met deze samenwerking met Human Care.”

Neem contact met ons op

Contact op